Sulje

Ajankohtaista

16.10.2018
SAP Travel uudistuu - loppukäyttäjälle moderni ja helppo käyttöliittymä


SAP TRAVEL UUDISTUU – LOPPUKÄYTTÄJÄLLE MODERNI JA HELPPO KÄYTTÖLIITTYMÄ

Yksi vuoden 2018 kehityskohteista on ollut SAP Travel. Vanha käyttöliittymä on saanut paljon palautetta asiakkailta ja kehitysprojektin tavoitteena on tehdä loppukäyttäjälle moderni ja helppokäyttöinen ratkaisu, jossa voidaan hyödyntää myös toimintojen automatisointia. SAP Travel käyttöliittymäuudistuksen toteuttaa Islet Group Oy.

Helppokäyttöisyyttä uuden käyttöliittymän avulla
SAP Travelin uusi käyttöliittymä tukee eri päätelaitteita, joka mahdollistaa käytön sekä työasemalta että mobiililaitteella. Ulkoverkosta kirjauduttaessa käytössä on kaksinkertainen kirjautuminen tietoturvan varmistamiseksi. Toiminnallisuus on tuttu jo Martti-järjestelmän käytössä ja nyt laajennetaan mobiilikäyttöä myös matkahallintaan.

Käyttötapauksina matkalasku, kululasku, matkapyyntö ja komennusmatkalasku
Uudistuksen myötä käyttötapauksia järjestelmässä ovat matkalasku, kululasku, matkapyyntö ja komennusmatkalasku. Muutoksena aiempaan, kululasku on aito kululasku, jota ei enää käytetä matkalaskuihin ja sille ei tarvitse määrittää alku- ja loppuaikoja. Matkalasku ja matkapyyntö sisältävät samat tutut toiminnallisuudet, mutta käyttöliittymästä on tehty moderni ja helppokäyttöinen. Matkalaskujen ja kululaskuten kuitit voi lisätä laskulle vaikka ottamalla kuitista kuvan mobiililaitteella ja liittämällä kuvan laskulle. Uutena toiminnallisuutena käytettävissä on komennusmatkalasku, jossa päivärahalaskenta ja km-, yöraha- ja ateriakorvausten laskenta poikkeavat normaalista matkalaskusta.

Automatisointia talouden sääntöjä hyödyntämällä
Kehityksen myötä voidaan matkahallinnassa hyödyntää SAP taloudesta tuttuja sääntöjä automatisointiasteen nostamiseksi. Järjestelmään rakennettujen sääntöjen perusteella järjestelmä löytää matkalaskulle oikean asiatarkastajan, eikä matkustajan tarvitse tehdä tätä valintaa. Matkalaskujen hyväksyjät tulevat suoraan kustannuskohdisteen takaa, eikä tähänkään tarvita manuaalista työtä. Talouden sääntöjä hyödynnetään myös alv-säännöissä, jolloin järjestelmä tietää kullekin kustannuskohdisteelle sallitut alv-koodit.

Uudistettu ratkaisu yliopistojen käyttöön vuodenvaihteessa
Käyttöliittymän ja toiminnallisuuden suunnittelu on aloitettu vuoden 2018 alussa ja tällä hetkellä käynnissä on toteutusvaihe. Asiakasyliopistoille on pidetty projektin aikana kolme katselmointia ja marraskuussa pidetään vielä yksi katselmointi. Yliopistot pääsevät myös testaamaan uusia toiminnallisuuksia syksyn aikana ja tuotantokäyttöön uudistettu ratkaisu tulee tammikuussa 2019.

Tilaa uutiskirje

Ajankohtaiset asiat talous- ja henkilöstöhallinnossa sekä Certian viimeisimät kuulumiset

Tilaa uutiskirje

Ota yhteyttä

Palvelupyynnöt Certialle tehdään Service Desk–
järjestelmän kautta osoitteessa:
https://portti.certia.fi

Vaasa: Silmukkatie 4, 65100 Vaasa
Joensuu: Länsikatu 15, 80110 Joensuu
Vantaa: Teknobulevardi 3-5, 01530 Vantaa
    
info@certia.fi